урок Улаштування цементно-піщаної та самовирівнювальної стяжки за улаштованими маяками

Управління освіти і науки
Чернівецької обласної державної адміністрації
Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти
Вище професійне училище № 24




Методична розробка
уроку виробничого навчання
на тему:



Улаштування цементно-піщаної та самовирівнюючої стяжки за улаштованими маяками

                                                                                      Автор: 
Купровська Анна Василівна
Майстер виробничого навчання
                                                       ВПУ №24 м. Заставна

Розглянуто на засіданні
методичної комісії
будівельного циклу
Протокол №3
від «07» листопада 2017 року













2017р.


АНОТАЦІЯ

     Методична розробка уроку «Улаштування цементно-піщаної та самовирівнюючої стяжки за улаштованими маяками» може бути використана при засвоєнні курсу професійної підготовки з професії « лицювальник-плиточник» - ІІІ розряду, який викладається в ПТНЗ.
    Методична розробка уроку розроблена за Державним стандартом професійно-технічної освіти з професії «лицювальник-плиточник» з використанням традиційних матеріалів та сучасних технологій компанії  Хенкель  Баутехнік (Україна)  торгової марки  «Сeresit».
   Методична розробка уроку «Улаштування цементно-піщаної та самовирівнюючої стяжки за улаштованими маяками» розроблена за типом уроку формування первинних професійних умінь та навичок .
     В ній   здійснена спроба на підставі практичної демонстрації та теоретичних питань перевірити професійну самостійність учнів, засвоєння знань  учнів з попередніх тем; здійснити перевірку  учнів  самостійно організовувати робоче місце, улаштовувати маяки під виконання традиційних стяжок і стяжок за сучасними технологіями; виконувати первинні прийоми нанесення та розрівнювання цементно-піщаного розчину між напрямними маяками, та прийоми улаштування самовирівнюючої стяжки торгової марки  «Сeresit».  
Методична розробка уроку адресована викладачам професійно – теоретичної підготовки, майстрам виробничого навчання  ПТНЗ.







    
План уроку виробничого навчання
Дата проведення:    26.02.2016
Професія: штукатур, лицювальник-плиточник, маляр
Тема програми:  Улаштування стяжки
Тема уроку: «Улаштування цементно-піщаної та самовирівнюючої стяжки за улаштованими маяками»

Мета уроку :
- ознайомити учнів з традиційними та сучасними матеріалами та технологічним процесом  улаштування стяжки;
 -  сприяти розвитку творчості, логічного мислення, уміння порівнювати, вирішувати виробничі ситуації; розвитку прагнення підвищення професійної майстерності;
-    виховувати почуття відповідальності за якість своєї роботи; виховувати культуру праці, дбайливе ставлення до інструменту, обладнання, до суворого дотримання вимог охорони праці, формувати вміння працювати  у колективі.
Методична мета уроку: запровадження активних  форм і методів навчання, як шлях розвитку творчих здібностей учнів 
Тип уроку : формування первинних професійних умінь та навичок.
Методи навчання:
*        словесні (фронтальне усне опитування, бесіда, розповідь);
*        практичні ( самостійна робота під час уроку, відпрацювання прийомів виконання робіт з очищення поверхні, влаштування стяжки за традиційними та сучасними технологіями).
Між предметні зв’язки:  Технологія лицювальних та плиткових робіт: «Технологія улаштування стяжок»;  Матеріалознавство: «Матеріали для підготовки поверхонь»;  Охорона праці « Загальні правила безпеки праці лицювальника –плиточника». 
Дидактичне забезпечення уроку: зразки матеріалів для виконання стяжки,  картки-завдання, інструкційно-технологічна карта «Влаштування вирівнюючої стяжки, плакати.
Матеріально – технічне забезпечення уроку:
·        Рівень будівельний – 21шт.
·     Рівень гнучкий водяний – 1 шт.
·     Рівень лазорний – 1 шт.
·        Рулетка сталева 5 м -21 шт.
·     Лопатка - плиточника-21 шт.
·     Півтерок –21шт.
·     Щітка макловиця - 21 шт.
·      Скребок  - 7шт.
·      Валик  гольчатий – 1 шт.
·      Гладилка – 2шт.
·      Правило дюралеве  1,5 м  - 10шт.
·      Грунтовка СТ - 17
         
·        Відро місткістю 5л.- 21шт.
·        Напрямні рейки –63шт.
·        Ящик для розчину – 21 шт.
·        Лопата для розчину – 11 шт.
·        Цемент М400
·        Пісок річковий
·        Плівкова гідролізоляція
·        Ceresit CN 69 – 25 кг
·        Навчальний розчин
·        Міксер з насадкою – 1 шт.

Використана література:
1.  Власенко А.М., Плохій В.С., Аніщенко В.М. Лицювальник-плиточник:                          Навчальний посібник. – к.: Літера ЛТД, 2008. – 280 с.
2. Добровольський Г. М.  Штукатурні і облицювальні роботи: Підручник для учнів проф.-техн.  Навч. закладів освіти.   - К.: Техніка,1997. – 304с.: іл.
3.Кошман В. І.  Матеріалознавство для штукатурів,облицювальників, мозаїчників і малярів: Навчальний посібник-конспект. – Кам’янець-Подільський: Абетка-НОВА, 2007. – 192с. 
4.Карапузов Є.К., Соха В.Г., Остапченко Т.Є. Матеріали і технології в сучасному будівництві: Підручник. – К.:  Вища освіта. 2004. – 416 с: іл.



Хід уроку.
I. Організаційна частина – 5 хв.
 -  Взаємне вітання.
 -  Доповідь командира про наявність учнів групи на уроці.
 -  Перевірка зовнішнього вигляду учнів відповідно до вимог правил безпеки
    праці.
 -  Організація готовності учнів до уроку.

II. Вступний інструктаж – 45 хв.
 -  Актуалізація опорних знань, умінь, навичок учнів,
   -  Повідомлення теми та мети уроку.  
    Сьогодні ми продовжуємо вивчення теми: « Улаштування стяжки»
Тема уроку: Улаштування цементно-піщаної та самовирівнюючої стяжки за улаштованими маяками.
Майстер виробничого навчання :
    За всю історію свого існування та розвитку будівельна галузь змінювалась завдяки створенню  нових матеріалів і технологій, високого професіоналізму майстрів, використанню сучасних і традиційних матеріалів і  інструментів.
   Економічні умови, що нині склалися на ринку праці, зумовили значні зміни у процесі  підготовки робочих кадрів. Конкурентноспроможність товарів чи послуг є головним чинником розвитку економіки та забезпечується не лише досконалістю матеріалів, техніки чи технологій, а й професійною компетентністю виконавців, їх ставленням до справи. Якщо ви будете уважні і старанно виконувати запропоновані завдання, то також зможете створити подібний дизайн приміщень.
Сьогоднішній урок ми розпочнемо з повторення  раніше вивченого матеріалу. Як ви вже знаєте від якісної підготовки поверхонь залежить  якість їх опорядження. Цей матеріал дуже важливий для вас, тому що формує  кваліфікаційні компетентності робітника з професії «Лицювальник – плиточник 3 розряду».
    Сьогодні ми з вами ознайомимось з традиційними та сучасними матеріалами для  улаштування стяжки і відпрацюємо прийоми робіт пов’язаних  з очищенням поверхонь від забруднення, змочування, ґрунтування поверхні, улаштування стяжки  за напрямними традиційними та сучасними матеріалами; 
Майстер виробничого навчання :
  Давайте перевіримо, наскільки міцно ви засвоїли матеріал, який вивчили на теоретичному  та виробничому навчанні. Оцінювання буде здійснюватися  за накопичувальною системою. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал Наприкінці уроку при підведенні підсумків ми врахуємо загальну кількість балів кожного учня.  ( Майстер роздає учням картки - завдання)
                        Картка – завдання № 1
1.           Приготуйте цементно-пісчаний розчин М 100.

                           Картка – завдання № 2
1. Винесіть відмітку чистої підлоги за допомогою лазерного рівня.

                         Картка– завдання № 3
1.           Улаштуйте напрямні маяки для стяжки.

Майстер виробничого навчання :
  Поки учні готують практичні відповіді до групи у мене є такі теоретичні запитання:   (кожне наступне питання буде оцінюватись в 0,5 бала.)
Питання :  З яких частин складається підлога?
Відповідь: Основа, гідроізоляція, стяжка, прошарок, покриття.
Питання:   Яку функцію виконує гідроізоляція?
Відповідь: Гідроізоляція підлоги припускає виконання  ряду заходів по захисту 
                  приміщення від вологи і проникнення води. Для кожного окремого
                  випадку існує свій спосіб і матеріал для гідроізоляції .
Питання:   Які види гідроізоляції за конструктивно-технологічним вирішенням вам 
                  знайомі?
Відповідь: За способом облаштування розрізняють такі види гідроізоляції:
-  фарбувальну (обмазувальну);
-  обклеювальну (монтувальну) ;
-  просочувальну (проникної дії);
-  штукатурну.
Доповнення майстра виробничого навчання :
     Достатньо поширена обклеювальна гідроізоляція в підлогах. Обклеювальна гідроізоляція являє собою приклеєні до основи рулонні матеріали. Найчастіше матеріали укладаються в кілька шарів від 2 до 5.
Найпоширеніші матеріали для оклеювальної гідроізоляції є руберойд, пергамін, толь, полімеризовані бітумні матеріали на основі склотканини та полістеру, гумобітуму. Наприклад, Гідроізол, Акваізол, Стіклоізол.
Сучасні матеріали з полімерними добавками більш довговічні, не схильні до гниття і утворення цвілі на відміну від руберойду, картонна основа якого швидко виходить з ладу.
Переваги: Обклеювальні матеріали можна укладати на бетон, метал, дерево, старе рулонне покриття, плоский шифер, асфальтобетон. Матеріали стійкі до агресивних середовищ, вологонепроникні і економічні.
Недоліки:Потрібна ретельна підготовка поверхні. Не допускаються нерівності більше 2мм.
-    Викладання нового матеріалу та формування нових професійних умінь та навичок ( 23 – 30хв.)
-    Повідомлення нової навчальної інформації.
  1. Організація робочого місця.
      2. Інструменти, пристрої, інвентар і догляд за ним.
      3. Технологічний процес  улаштування цементно-піщаної стяжки по маяках.
      4. Технологічний процес  улаштування самовирівнюючої стяжки
      5. Контроль якості виконаних робіт.
      6. Правила безпеки праці при улаштуванні стяжки
-    Відповідь майстра на запитання учнів – учні уточнюють незрозумілі питання. 
-   Закріплення нового матеріалу шляхом демонстрації вправ учнів.
   1. Продемонструвати прийоми нанесення та розрівнювання розчину між  
       напрямними  маяками. 
 2. Продемонструвати прийоми улаштування самовирівнюючої стяжки
 3.  Теоретичні питання учням на закріплення за типом « питання –відповідь» 
1 Як фіксується рівень верхнього покриття підлоги?
 -  на перекритті;
 -  на стіні;
 -  на дерев’яному кілку.
2 Як визначити товщину стяжок?
 -  за верхом забитих кілків;
 -  за верхом встановлених труб;
 -  за низом рейкових маяків.
3 Чим контролюють точність установки маяків?
 -  шнуром-причалком;
 -  двометровою рейкою;
 -  рівнем, установленим на рейці.
4 Яка послідовність укладання стяжок?
 -  від стіни, протилежної вхідним дверям;
 -  від стіни, протилежної вікнам;
 -  від стіни з дверима.
Розподіл учнів по робочих містах . Видача завдання на самостійну роботу:
Скругленный прямоугольник: Улаштування стяжки цементно-піщаним розчином (навчальним розчином - вапняним) .
Обсяг роботи:     вправи 2.год. – 4,3м2 ; 
                               навчально-виробничі роботи 3 год. – 6,5 м2 . 

 







- Повідомлення про критерії оцінювання виконаних робіт.  
Робота оцінюється за 12 бальною шкалою


ІІІ. Поточний інструктаж і самостійна робота учнів –5 год.

Порядок виконання роботи.
Майстер перевіряє розміщення учнів по робочих місцях, правильність організації робочих місць, ступінь засвоєння учнями показаних прийомів з  улаштування  стяжок:
– цільові обходи робочих місць учнів з метою:
- простежити за своєчасним початком роботи учнів та організацією робочого місця;
- перевірка дотримання учнями правил безпеки праці, виробничої санітарії;
- контроль за виконанням трудових прийомів:
- перевірити правильність виконання прийомів винесення відмітки стяжки та влаштування трубчатих маяків;
- перевірити правильність виконання прийомів підготовки поверхні;
- перевірити правильність виконання прийомів улаштування стяжки;
- спостереження та індивідуальна робота з учнями: 
- надати допомогу учням, яким важко самостійно виконати винесення відмітки стяжки;
- простежити за дотриманням правил безпеки праці;
   додатковий інструктаж –з питань винесення відмітки стяжки;
- виправлення допущених помилок з допомогою майстра при додатковому інструктуванні;
Оцінювання виконаних робіт
– прийом майстром виконаних робіт;
– прибирання робочих місць.

 ІV. Заключний інструктаж.
  Аналіз діяльності учнів у процесі всього уроку:
-  характеристика виконання операцій; щодо їх усунення;
-  терміни та якість виконаних робіт;
-  оголошення оцінок.

Домашнє завдання: виготовити інструкційну картку завдання на тему: «Улаштування стяжки» із застосуванням новітніх матеріалів та інструментів


Майстер в/н                                                 

Немає коментарів:

Дописати коментар

проект "Кімната майстрів"

             Метод проектів сьогодні став інтегрованим компонентом системи професійно-технічної освіти. Його популярність забезпечується мо...