Урок на тему: Цегляне мурування стін та кутів товщиною 1.0-1.5 цеглини заоднорядною системою перевязування швів

Описание: http://ovpu.rv.ua/images/fon/per_skrb9.gifУрок на тему: Цегляне мурування стін та кутів товщиною 1,0 – 1,5 цеглини за однорядною   системою перев’язування швів.

Майстер виробничого навчання – Купровська А.В.


Навчальна мета: Навчити учнів прийомам мурування стін та кутів із цегли товщиною 1,0 – 1,5 цеглини за однорядною системою перев’язування швів.
Виховна мета: Виховувати в учнів любов до професії, творче ставлення до праці й навчання, охайності під час роботи.
Розвиваюча мета: Розвивати творчий підхід до роботи, як засіб виховання стійкої професійної зацікавленості.
Тип уроку: Урок формування нових знань, умінь, навиків. 
     Вид уроку: Лабораторно-практична робота.
Дидактичне забезпечення: макети, міні-плакати, інструкційно-технологічні картки, тести, контрольні питання.
 Матеріально-технічне забезпечення: ящики, розчинові лопати, молоток-кирочка, причальний шнур, будівельний рівень, висок, правило, кельма.
 Використана література: А.Б. Лейбензан: „Кам'янщик”; В.І. Кошман: „Технологія та матеріалознавство кам’яних робіт”; І.І. Іщенко: „Кам’яні роботи”.

Хід уроку
 І. Організаційна частина (5 хв.)
1.  Взаємне вітання
2.  Перевіряю наявність учнів на уроці
3.  Перевіряю зовнішній вигляд учнів
4.  Допуск з техніки безпеки
5.  Організація  готовності уваги учнів до уроку.


ІІ. Вступний інструктаж
1. Повідомляю  учням тему програми і тему уроку
2. Перевіряю знання, уміння і навики учнів, необхідні їм для подальшої роботи на уроці.
  Як організувати робоче місце при виконанні мулярських робіт?
  Які використовують системи перев’язування швів при зведенні конструкції із цегли?
  Елементи кладки?
  Яка висота ряду кладки повинна бути для мурування із цегли?
  Від чого залежить  міцність кладки, стійкість кладки?
  Які знаєте інструменти для цегляного мурування і для чого вони призначенні?
       Які контрольно-вимірювальні інструменти муляра використовуються у будівництві?
Опитування учнів за допомогою карточок-завдань, технологічних тестів, карточок контролю.

2. Викладання нового матеріалу
  Повідомляю учням тему уроку: Сьогодні на уроці в/н ми будемо мурувати кути і стіни товщиною 1,0 – 1,5 цеглини за однорядною системою перев’язування швів.
     Розказую і показую прийоми:
Кладку починаєм  із закріплення кутових проміжних порядівок. Їх установлюєм по периметру стін. Вивіряєм за допомогою виска і рівня, при цьому щоб засічки для кожного ряду на всіх порядівках були в одній горизонтальній площині. Порядівки розташовуємо в кутах, а також на прямих ділянках стін на відстані 10…15 м одна від одної. Після закріплення і вивіряння порядівок викладаємо в кутах і на межі споруджуваної ділянки -маяки.
Прямі кути із застосуванням трьохчверток: перший ряд одної із стін, який складає прямий кут, доводимо до зовнішньої поверхні другої стіни: перший ряд другої стіни приєднуємо до першого ряду першої стіни. Другий ряд – навпаки. Тому ложкові ряди одної стіни виходять тичками на лицьову поверхню другої стіни. Стіна, яка проходить до лицьової поверхні другої стіни, буде закінчуватись тричвертками.
Прямі кути із застосуванням чверток. Перший поперековий ряд кожної із стін, що сполучає під прямим кутом, починаєм від зовнішньої поверхні двома тричвертками. Другий ряд зовнішньої версти укладаєм ложками. Для додержання перев’язування швів у внутрішній версті в забутку укладають чвертки цегли.
Далі кріпим шнур – при чому до порядівок; за допомогою причальної скоби, біля маяків за допомогою цвяхів, які закріплюють у швах кладки. При укладанні зовнішніх верст шнур-причалку встановлюємо для кожного ряду, натягуючи його на рівні верху укладуваного ряду з відступом від вертикальної площини кладки на 3…4 мм.
Розкладаємо цеглу на стіни.
Розстилаємо розчин і розрівнюємо його на постелі: при муруванні тичкових рядів зовнішньої  і версти розчин розстеляють грядкою 20-25 мм (під штукатурку). Розчин розрівнюємо ребром лопатки. При муруванні ложкових рядів зовнішньої версти розчин розстеляємо грядкою завширшки 100-110 мм і товщиною 20-25 мм на відстані 25-30 мм (під штукатурку). При муруванні ложкових рядів внутрішньої версти розчин розстеляють так само, як і для зовнішньої версти, відступаючи 10-30 мм від внутрішньої грані стіни.
При муруванні стін, які мають товщину  1,5 цеглини одну версту першого ряду укладають тичками, а другу ложками. У другому ряді над ложками кладуть тички, а над тичками ложки.
 Показ прийомів
Пробне виконання учнями нових прийомів показаних майстром.
  Встановлення порядівок.
  Виконання маячних кутів.
  Кріплення шнура причалки.
  Розкладання цегли.
  Розстилання і розрівнювання розчину.
  Мурування стін

Підведення підсумків вступного інструктажу
   Де і на якій відстані встановлюють порядівки?
   Що потрібно зробити щоб шнур-причалка не провисав?
   Які є способи кладки?
   Які способи послідовності мурування цеглою?
   Яка товщина швів кладки?

ІІІ. Поточний інструктаж (270 хв.) Самостійна робота учнів.
   Видача завдань для самостійної роботи учнів.
   Розподіл учнів за робочими місцями.
   Цільові обходи майстра робочих місць учнів.
   Перевіряю підготовку та організацію робочих місць.
   Дотримання правил техніки безпеки при виконанні робіт.
    Індивідуальна робота з учнями.
    Підготовка виконання робіт до здачі.
    Дефекти при виконанні робіт.
    Прийоми майстром виконаних робіт

IV. Заключний інструктаж (30 хв.)
1. Аналіз роботи за день.
2. Повідомлення учням результатів роботи і оголошення оцінок.
     3. Аналіз допущених помилок, причини їх виникнення і спосіб їх усунення

         Домашнє завдання: Мурування кутів, прилягань та перетину простих стін товщиною в 2,0-2,5 цеглин за однорідною системою перев’язування швів.

Немає коментарів:

Дописати коментар

проект "Кімната майстрів"

             Метод проектів сьогодні став інтегрованим компонентом системи професійно-технічної освіти. Його популярність забезпечується мо...